Styret

Forbundsstyret leder virksomheten i Folkehøgskoleforbundet mellom landsmøtene og forbereder landsmøtesakene. Styret i Folkehøgskoleforbundet blir valgt av landsmøtet, som til vanlig blir holdt i vårhalvåret annethvert år. Nåværende styre ble valgt på landsmøte på Sogndal folkehøgskule 2. juni 2023.
  • Einar Opsvik

Leder av Folkehøgskoleforbundet

Styreleder har det overordna ansvaret for å sikre at frilynt folkehøgskoles idé- og prinsipprogram blir omsatt til praktisk arbeid. Vi arbeider for å ivareta og formidle folkehøgskolens idéer, tenking, praksis og pedagogikk.

• Ronnie MAG Larsen

Lærer

Lærer på Follo folkehøgskole og medlem i styret i Folkehøgskoleforbundet fra 2017.

• Marianne Amundsen

Lærer

Ansatt på Agder fhs siden 2001. Er linjelærer i Keramikk - Billedkunst, internatleder, Sos. Lærer og Fk-Ung koordinator. Medlem i styret i Folkehøgskoleforbundet siden 2019.

• Mariann Aaland

Rektor

Rektor, tidligere lærer, på Buskerud folkehøgskole. Medlem i styret i Folkehøgskoleforbundet siden 2021.

• Line Cecilie Tirslaug

Kontorleder

Kontorleder på Torshus Folkehøgskule, vara i styret i Folkehøgskoleforbundet siden 2015, og som styremedlem siden 2023.

• Angelina K. Christiansen

Generalsekretær

Angelina har, som generalsekretær i Folkehøgskoleforbundet, sekretærfunksjonen i styret. Hun har til vanlig kontor i Brugata 19, Oslo.

Varamedlemmer:

• Frida Isungset

Lærer

Ansatt på Sogndal folkehøgskule siden 2016 som lærer. Vara til styret i Folkehøgskoleforbundet siden 2021.

• Kjetil Hallre

Lærer

Jobber på Ringerike folkehøgskole som lærer. Vara til styret i Folkehøgskoleforbundet siden 2021.

• Aina Nesse

Kokk

Aina jobber som kokk på Voss Folkehøgskule. Valgt som vara til styret i Folkehøgskoleforbundet i 2023.

Valgnemnd 2023-2025:

Ingvild Jevne, Arbeiderbevegelsens folkehøgskole Ringsaker