Krenkorama

Kanselleringskultur, woke, krenkelser, kjønning, kjønnsdystrofi, transfobi – hvordan påvirker dette skolehverdagen og hvordan forholder vi oss til alt dette i folkehøgskolehverdagen?
Stolt
(Foto: Clay Banks)

Om prosjektet

Det finnes utrolig mange forskningsrapporter og artikler om temaet, men ingen ting om hvordan vi møter problemstillingene og utfordringene rent pedagogisk.
Det er i utgangspunktet få der ute som kan hjelpe oss derfor må vi ta tak i dette selv. Til sammen er det et
fantastisk knippe av gode og kreative krefter i folkehøgskolen som kan være med på å utvikle undervisningsopplegg som kan være til hjelp og inspirasjon for oss alle.
Arbeiderbevegelsen fhs i samarbeid med Folkehøgskoleforbundet satt sammen et likemannsutvalg som laget opplegg som ble prøvd ut på egne skoler og perfeksjonert før det ble presentert som eget kurs under Folkehøgskoleuken 2023 til stor suksess.

Utvalget bestod av:
Espen Bråten Kristoffersen, rådgiver FHF