Webinarer

Webinarer med tips og råd rundt informasjon og markedsføring.

Informasjonskontoret for Folkehøgskolen (IF) og  Informasjonskontoret for kristen folkehøgskole (IKF) har laget en rekke webinarer med tips og råd rundt informasjon og markedsføring. Her finner du opptak av webinarene, med det nyeste først.

Webinar om markedsføring

(22.03.2023)

Generelt webinar om markedsføring holdt av informasjonsrådgiverne på Folkehøgskolekontoret.

Opptaket er inndelt i kapitler slik at dere kan velge hvilke deler dere vil se. Man kan navigere på flere måter:

Selve tidslinjen er oppstykket, etter hvor de ulike webinarene starter og slutter, og man kan klikke seg rundt der.
Det ligger også en oversikt med «Kapitler» på høyre side av videoen, som man kan klikke seg rundt i.

Webinaret er delvis tekstet , men siden teksten er autogenerert så det er en del feil.

Innføring i Canva

(17.03.2022)

Innføring i designverktøyet Canva ved Susanne Stee.

Canva er en brukervennlig designplattform hvor du enkelt kan lage innhold til sosiale medier, plakater o.l. Vi går igjennom mange av de vanligste funksjonene i Canva – steg for steg.

Hvordan organisere markedsføringsarbeidet

(24.02.2022)

Tips, råd og verktøy for organisering av markedsføringsarbeidet på skolen ved Dorte Birch.

Oppfølging av elever frem til skolestart

(22.04.2021)

Oppfølging av elever frem til skolestart ved Dorte Birch og Susanne Stee.

Hvordan følge opp potensielle elever og de som allerede har takket ja. Hva er lurt å huske på? Her kommer vi med informasjon, konkrete forslag og ideer, både til sosiale medier, annonsering, mail, brev og annen kontakt.

TikTok – innhold og mulighetene for annonsering:

(16.04.2021)

TikTok med Liv-Runi Antonsen.

Hvordan fungerer TikTok? Her får du blant annet tips til å komme i gang og info om annonsering.

Hvordan tilpasse markedsføringa til koronasituasjonen

(09.04.2021)

Hvordan tilpasse markedsføringa til koronasituasjonen ved Marit Asheim.

Webinaret handler blant annet om hva som er folkehøgskolens fordeler, bildebruk, spørsmål fra søkere, resing og hvordan man kan trygge søkere på at det blir et bra år.

Ta gode og naturlige innendørsbilder

(18.03.2021)

Ta gode og naturlige innendørsbilder ved Øyvind Krabberød. Her får du tips til hvordan du tar gode bilder innendørs, bilder som kan vise fram både undervisning og sosialt liv.

Lag effektive annonser på Google og YouTube

(04.03.2021)

Annonsering på Google og YouTube ved Mette Røstum.

Hvordan oppnå god synlighet på Google innenfor et stramt budsjett? Vi ser på budsjett, valg av annonsetyper, valg av søkeord, også negative.
Hvordan går du fram for å annonsere med film på YouTube? Vi ser på mulighetene og tips til hva slags filmer som blir sett.

Produsere innhold til YouTube

(19.02.21)

Webinar om YouTube med Andrea Langlie. Her får du lære mer om:

• Hva slags innhold det er lurt for folkehøgskolene å produsere.
  • Hvordan dere lager videoer som passer på YouTube.
  • Litt om programvare til videoredigering og utstyr
  • Tips rundt musikkbruk

Webinar med EPSI

(11.02.2021)

Fredrik Høst fra EPSI Norge presenterer de viktigste funnene fra den årlige kundetilfredsundersøkelsen blant fjorårets folkehøgskoleelever.

• Hva er de mest fornøyde med? Hva er de minst fornøyd med?
  • Hva syns de om perioden etter skolene stengte?
  • Hva er god svarprosent, og hvordan kan skolene bruke disse resultatene?

Lag gode målgrupper til annonser på Facebook og Instagram

(17.12.2020)

Lag gode målgrupper til annonser på Facebook og Instagram ved Dorte Birch.

Medieungdom 2020

(25.11.2020)

Medieungdom 2020 av Nils Petter Strømmen, senirorrådgiver i Kantar.

Han legger frem «Medieungdom», en analyse av 12-19 åringers medievaner. Analysen vil blant annet gi deg svar på hva de unge bruker tiden sin til og hvor ofte de benytter ulike mediekanaler.

Hvordan drifte og optimalisere skolens YouTube-kanal

(05.11.2020)

Hvordan drifte og optimalisere skolens YouTube-kanal ved Susanne Stee.

Hvordan presentere din skole best mulig på folkehogskole.no

(09.10.20)

– Hvordan presentere din skole best mulig på folkehogskole.no ved Astrid Fuhr.

Vi går gjennom mulighetene i skolebasen og ser på skoler som har tatt dem i bruk på en god måte. I tillegg får du tips til informasjon om koronasituasjonen.

Instagram stories

(22.09.2020)

Hvordan bruke Instagram stories ved Ingvild Sættem Beltesbrekke.

Vi ser på hvordan skolene kan bruke Instagram stories og høydepunkter, med blant annet deling av innhold, effekter, og statistikk.

Skolesiden i Folkehøgskolekatalogen

(10.09.2020)

Skolesiden i katalogen ved Terje Wehus

Folkehøgskolekatalogen med skolenes egenpresentasjon, skolesiden, er en av tradisjonelle kanalene for markedsføring av folkehøgskolene. Hvordan bruke den i mylderet av kanaler som man har til disposisjon i dag? Hva bør man si, hvor mye, hvor, på hvilken måte?