Sosiale medier

Det er mange ting man skal holde oversikt over som ansvarlig for sosiale medier. Her har vi samlet noen nyttige ressurser for arbeid med sosiale medier i folkehøgskolen.

Sjekklister for sosiale medier

Nedenfor kan du laste ned forslag til sjekklister for Instagram, TikTok, Youtube og Facebook tilpasset tre ulike ambisjonsnivåer. Du kan tilpasse oppgavene ettersom hvor mye tid og ressurser du har til rådighet.

Verktøy og hjelpemidler

Vi har laget en oversikt over noen av mange verktøy og hjelpemidler som kan være nyttige i arbeidet med sosiale medier. Du finner den i vedleggsboksen under.

Her finner du blant annet programmer for innholdsproduksjon, bilde- og videoredigering og forhåndspublisering til sosiale medier.

Det kan være lurt å samle planene for publisering i ulike kanaler på et sted, spesielt om dere er flere som jobber med sosiale medier. Nedenfor kan du laste ned et eksempel på et planleggingsdokument. Her kan du legge til og fjerne deler etter behov.

Eksempelet har en fargekoding som kan være nyttig for å skille mellom ideer, ting som er ferdig, innlegg som må forhåndsplanlegges eller som behøver godkjenning.

Innspill til din skole

Husk at du kan ta kontakt med oss på Informasjonskontoret dersom du har spørsmål om, eller ønsker hjelp med skolens sosiale medier.