Informasjonskonferansen 2024

Publisert/Oppdatert

Tid: 9.-10. september 2024 Sted: Scandic Oslo Airport Årets konferanse varer 2 dager, ikke 3. Konferansen starter kl 10 og avsluttes kl 16 Det planlegges en frivillig seminardag på Folkehøgskolekontoret i Brugata i etterkant, onsdag 11. september. Programmet er under arbeid og vil inneholde tema som AI og nytt årshjul.

Oppdatert årshjul og sosiale medier ressurser

Publisert/Oppdatert

Nu har årshjulet som skolene kan bruke til å planlegge neste års kommunikasjon, blitt oppdatert. Det har også sosiale medie-ressursene.

Nå må det være nok!

Publisert/Oppdatert

Meldingen om at noen har revet ned Pride-flagget til Buskerud folkehøgskole er bare trist. Fjorårets terroranslag mot Pride viser at det ikke kun er flagg som blir angrepet, det er også mennesker. Nå må det være nok! Vi har alle et ansvar for å beskytte våre medmennesker.

Ledig fast stilling som informasjonsrådgiver

Publisert

Vi leter etter deg som kan og vil hjelpe oss til å friste enda flere ungdommer til å velge verdens frieste skoleslag. Vi er et skoleslag som gir læringsglede, faglig kunnskap, samarbeidskompetanse og demokratisk dannelse – og et år som veldig mange ser tilbake på med glede.

Deltidsstilling/sommervikariat innholdsprodusent sosiale medier

Publisert/Oppdatert

Informasjonskontoret for folkehøgskolen leter etter en studentmedarbeider til kontoret vårt i Oslo, som skal jobbe med våre sosiale medier i vår og sommer.

Gratis internt kurs i praktisk informasjon og markedsføring

Publisert/Oppdatert

Vi på Informasjonskontoret for folkehøgskolen inviterer deg som jobber med informasjon og markedsføring til et praktisk kurs. Kurset gir tips og triks til å håndtere de mange informasjons- og markedsføringskanaler i en travel hverdag. Kurset er ment som et supplement til Informasjonskonferansen i september.

Nytt styre for Informasjonskontoret

Publisert/Oppdatert

På årsmøtet 8. november i Oslo ble det valgt nytt styre for Informasjonskontoret for folkehøgskolen.

Årsmøtepapirene er sendt ut

Publisert

Nå er årsmøtepapirene sendt ut til alle IF-skolene ved rektor. Årsmøtet i IF er 8. november klokken 13 på Quality Hotel 33 i Oslo.

Markedsføring av halvtårskurs

Publisert/Oppdatert

Et rekordhøyt antall skoler starter opp halvtårskurs i januar. Disse kursene markedsføres for tiden på Facebook/Instagram og på Google/YouTube

Nordisk informasjonsmøte

Publisert/Oppdatert

De nordiske informasjonskontorene ønsker å jobbe sammen for å øke kjennskapen til folkehøgskole verden over.