Gratis internt kurs i praktisk informasjon og markedsføring

Vi på Informasjonskontoret for folkehøgskolen inviterer deg som jobber med informasjon og markedsføring til et praktisk kurs. Kurset gir tips og triks til å håndtere de mange informasjons- og markedsføringskanaler i en travel hverdag.

Kurset er ment som et supplement til Informasjonskonferansen i september.

Innhold

• Organisering av informasjon og markedsføring på folkehøgskolene – årshjul og arbeidsfordeling
  • Arbeid med nettsider – både eget nettsted og folkehogskole.no. Hva bør skolen ha fokus på når man jobber med nye nettsider?
  • Sosiale medier
    • TikTok
    • Snapchat
  • PR og krisekommunikasjon
  • Annonsering
    • Meta
    • Google
    • TikTok
    • Snapchat
  • Oppfølging av søkere og dem som har takket ja til plassen
  • Oppfølging av tidligere elever i rekrutteringsøyemed
  • Film og foto på nett og sosiale medier

Når og hvor?

25. mai klokken 10.00 til 26. mai klokken 14.30 i våre lokaler i Brugata 19.

Hvem?

Kurset er ment for deg som jobber med informasjon og/eller markedsføring på en folkehøgskole enten du er
rektor, inspektør, lærer, kontormedarbeider eller noe helt annet. Kurset er både for deg som har jobbet med
informasjon og markedsføring lenge og deg som er fersk.

Vi som holder kurset er Ingvild, Susanne, Astrid og Dorte, som jobber for Informasjonskontoret for folkehøgskolen.

Påmelding

Kurset er nå fylt opp og det er ikke lenger mulig å melde seg på.