Angelina, vår nye generalsekretær fra årsskiftet

Ved årsskiftet overtar Angelina K. Christiansen som Folkehøgskoleforbundets nye generalsekretær etter Knut Simble som etter 13 år går av for alder. Angelina er 49 år, født og vokst opp i Bergen og bor nå i Holmestrand. Det var 24 søkere til stillingen.

Angelina er utdannet ingeniør, men har i nesten hele sin yrkeskarriere jobbet med mennesker, alt fra voksne med nedsatt yrkesevne, til barn og ungdom i forskjellige livssituasjoner. Som daglig leder har Angelina de siste 15 årene bidratt til oppbygging av montessoribarnehage og -skole i Holmestrand til det det er i dag. Hun har derfor også tatt både montessoriteoretisk utdanning og rektorskolen.

-Jeg er tiltrukket av folkehøgskolenes menneskesyn. Og når folkehøgskolene tilbyr et år med personlig vekst og sosial samhandling i fokus, tenker jeg at folkehøgskolene kan være med på å motvirke utvikling av en ungdomskultur med stadig høyere prestasjonspress. Det ville derfor være meningsfylt for meg å arbeid for gode vilkår for folkehøgskolene. Jeg er trygg på at jeg har erfaring som jeg vil få bruk for i mitt arbeid for Folkehøgskoleforbundet. I tillegg er musikk viktig for meg, og jeg liker å synge selv, gjerne i kor. Får jeg et ledig øyeblikk så leser jeg, jeg har en roman med meg til enhver tid. Jeg liker godt å gå, og gjerne over tregrensen. Alle menneskets forskjellige typer kunstneriske uttrykk interesserer meg, og jeg gleder meg til å få muligheten til å se et mangfold av disse på folkehøgskolene jeg skal besøke, melder Angelina, som ser frem til å bli kjent med alle!

Vi ønsker Angelina velkommen!