Bærekraftig reiselykke – bli med på årets internasjonale seminar

Internasjonalt utvalg inviterer til internasjonalt seminar 7. og 8. desember i Oslo. Vi kommer til å legge til rette for erfaringsdeling og diskusjoner rundt Globalvettreglene i praksis og studiereisen. Vi vil også feire at IU er 35 år, med et historisk tilbakeblikk. Hva har det internasjonale arbeidet hatt å si for Folkehøgskolene?

Hvorfor er dette mer aktuelt enn noen gang? Vi setter fokus på sammenhengen mellom det internasjonale arbeidet, pedagogikk for de rike, bærekraft, dannelse og tiden vi lever i. Vi får besøk av gode foredragsholdere og praktisk-pedagogiske fasilitatorer som vil lære oss nye verktøy.

Vi gleder oss til å samles!

Praktisk informasjon

Tid: Programmet starter torsdag 7/12 kl 10:00 og avsluttes fredag 8/12 kl

14:00. Vi går ut og spiser middag sammen torsdag kveld.

Sted: Anker Hotell

Påmelding: judith@folkehogskole.no, program ettersendes.

Gi beskjed om du ønsker å overnatte på Anker Hotell, og om du vil ha enkelt eller dobbeltrom.

Kost/losji og reise dekkes av den enkelte Folkehøgskole.

Informasjon om de eksterne innlederne:

Elin Enge: Den første lederen av Internasjonalt utvalg på 80-tallet, og tidligere lærer på Buskerud Folkehøgskole. Hun har mottatt priser for sin iherdige innsats innen miljø og utvikling, og var initiativtaker bak blant annet Regnskogsfondet og Forum for utvikling og miljø. I tillegg har hun fartstid fra Norsk Folkehjelp, Utviklingsfondet og Redd Barna.
Karen O`Brian: Professor i samfunnsgeografi med fokus på klimaendringer.
cCHANGE er et pedagogisk verktøy innen transformativ utdanning.
Tuva Krogh Widskiold: Leder i ungdomsorganisasjonen Changemaker. Deres kampanjer har bidratt til å endre norsk utviklingspolitikk, for eksempel innen kapitalflukt, våpenhandel og klima.

Velkommen!

Beste hilsen Internasjonalt Utvalg