Blir støttespiller for Krafttak for sang

Folkehøgskoleforbundet har inngått partneravtale med Krafttak for sang (KFS) og forplikter seg til å støtte KFS som initiativ og stiller seg til rådighet for samarbeid med organisasjonen som arbeider med å fronte sangen i det norske samfunnet. Norges kristelige folkehøgskulelag har inngått tilsvarende avtale. Faglig og administrativ leder i KFS, Jarle Flemvaag, ønsker folkehøgskolen velkommen som støttespiller - og sier: dere vil ha være en viktig aktør og en viktig stemme hos oss.

Disse mulighetene åpner seg som partner:

• Invitasjon til partnermøter og gratis inngang på konferanser o.l.
  • Folkehøgskolen blir en del av et nettverk som består av 24 organisasjoner og institusjoner. De fleste i dag er frivillige organisasjoner, som alle de stor kororganisasjonene og Norsk musikkråd. Nord Universitet er også partner, og som jeg skrev i forrige e-post så er det planer om en stor utvidelse. KFS har et nært samarbeid med avdelinger på NMH og OsloMet allerede, og håper å få de med inn snart.
  • KFS kommer snart til å bli en mer aktiv møteplass hvor de inviterer partnere pluss andre frivillige organisasjoner, utdanningsinstitusjoner og det profesjonelle feltet til workshop, debatter etc. for å jobbe med forskjellige temaer. De har vi flotte lokaler i Møllergata 39 til formålet. Fremst i rekken av tema det skal jobbes med er: «Hvordan får gutter til å synge». Partnerne vil få invitasjoner pluss samarbeide om aktuelle temaer.
  • KFS åpner opp for at flere partnere skal kunne bidra i vårt Syngende kommuneprogram, der målet er å skape et sangtilbud for alle innbyggere. Flere folkehøgskoler har allerede deltatt lokalt.
  • Jarle Flemvaag sier: – Vi kommer også til å finne et felles prosjekt med partnere som vi skal jobbe med de kommende årene. Mye tyder på at det blir å få mer sang i fremtidens skole gjennom ulike løsninger. Her vil det være viktig at folkehøgskolene deltar.
  • Mulighet til å inngå konkrete samarbeidsprosjekter.

Jarle Flemvaag

Faglig og administrativ leder i KFS, Jarle Flemvaag, ønsker folkehøgskolen velkommen som støttespiller – og sier: dere vil ha være en viktig aktør og en viktig stemme hos oss.

Øyvind Krabberød