Demokratisk dannelse – pedagogisk opplegg

Vi som jobber med skoleutvikling sentralt, har lyst til å samle sammen konkrete opplegg om hvordan skolene jobber med demokratisk dannelse, slik at man kan inspireres av hverandre.
Tanken er at oppleggene vil bli delt ut med andre skoler i et hefte som skal hete Ytringsfrihet og deltakelse. Vår ambisjon er at dette heftet blir sendt ut til forarbeidsuka 2023.
Vi håper dette kan gi skolene noen gode ideer til arbeidet med demokratisk dannelse i forbindelse med valget høsten 2023 og videre gjennom skoleåret.
For at deres opplegg skal komme med i heftet, må det sendes inn til oss innen 5. juni 2023.
Det kan gjøres på to måter:
1) Send inn oppleggene ved å fylle ut dette skjemaet: https://forms.gle/EzoDRXMY3ww1dYE6A
2) Dersom alternativ 1 ikke lar seg gjøre, kan du gi oss beskjed, så ringer vi deg og noterer ned opplegget.
Ikke nøl med å ta kontakt med oss om dere har noen spørsmål om utfylling av skjemaet.
Dette prosjektet er et samarbeid mellom FHF, NKF og FHSR.