Fullt trykk for folkehøgskolestanden i Arendalsuka

Folkehøgskolene er representert med stand i politisk gate under Arendalsuka for tredje året. Og etter første dag er vi allerede ved å være tomme for informasjonsmateriell. Kontoret i Oslo er derfor i gang med å få sendt ned mer materiell ekspress.

Det er femte gangen Arendalsuka arrangeres, og tredje gangen folkehøgskolene er representert. Arendalsuka er Norges folkemøte mellom politikere, næringsliv og interesseorganisasjoner, åpent og gratis for alle, for å høre og debatere viktige samfunnsutfordringer.

Folkehøgskolene har til i år vært eneste utdanningstilbud. Vi er representert primært for å synliggjøre den innsatsen folkehøgskolene gjør for den enkelte og som kommer samfunnet til gode, både innen demokratisk, faglig og personlig dannelse, mentorordning, bærekraftprosjekt, flyktningeinsats, innsats for mental helse mv.

Arendalsuka vokser for hvert år, og dekkes av alle riksmedier. Neste år er det stortingsvalg, og ventelig enda større uke, der folkehøgskolene vurdere eget arrangement i tillegg til stand, slik vi hadde i 2014 da stortingspresidenten startet demokratibudstikka, som endte opp i fanget til Røe Isaksen på folkehøgskolenes 150 års jubileum i Hamar kulturhus.