Invitasjon til dagsseminaret Fra danning til myndig medborger med Finn Thorbjørn Hansen

Skiringssal folkehøyskole i samarbeid med Folkehøgskoleforbundet
inviterer til dagsseminaret Fra danning til myndig medborger med professor ved Finn Thorbjørn Hansen. Seminaret finner sted mandag 13. april i folkehøgskolekontorets lokaler i Øvre Vollgate 13, Oslo, fra kl 10.00 til 16.00 og er åpent for alle interesserte.

Finn Thorbjørn er professor i Aalborg innenfor områdene filosofisk rådgivning og eksistensiell pedagogikk. Han er en av Nordens nestorer innenfor Filosofisk Praksis og Sokratisk dialog, og har bl.a. bakgrunn fra folkehøyskolen.

Workshopen baserer seg på bøkene:

• Den sokratiske dialoggruppe (2000)
  • At stå i det åbne. Dannelse gennem filosofisk undren og nærvær (2008)
  • Kan man undre sig uden ord? Design- og universitetspædagogik på kreative videregående uddannelser (2014)

Skiringssal folkehøgskole arrangerer seminaret i samarbeid med Folkehøgskoleforbundet. (Seminaret utgjør også første dag av et to-dagers opplegg for lærere på kurset i Filosofisk praksis og Myndig medborgerskap.)

Pris og påmelding:

Påmeldingsavgift kr. 600, – (inkluderer lunsj)

Påmelding skjer direkte til Skiringssal folkehøyskole v/Sigurd Ohrem: sigurdoh@vfk.no , mobil 90575413

Påmeldingsfrist 23. mars 2015