Konferanse: Sang gjør underverker

Organisasjonen Krafttak for sang jobber for sangens plass i det norske samfunnet. I går deltok Folkehøgskoleforbundet på deres konferanse - Stemmer som forandrer - om sang og omsorg.

Det var stappfull «brakke» på Sentralen i Oslo, og sterke historier som ble fortalt. Sang har virkelig kraft i seg, men er på mange måter truet i dagens samfunn.

Det synges i folkehøgskolen, men også hos oss kan det være en kamp å fronte sangen. Vi er glad for å kunne samarbeide med Krafttak for sang. Se mer på krafttakforsang.no

Audun Myskja, overlege, musiker, forfatter, foredragsholder – har jobbet mye med sang i helsevesenet og spesielt i eldreomsorgen. Han holdt et glitrende foredrag om hvilke flotte resultater de har med å bruke sang i hverdagen. Sang gjør rett og slett underverker på mange arenaer i samfunnet – der den brukes.

øk