Kurs i bærekraftig mat – bærekraftig kjøkken

I samarbeid med Fremtiden i våre hender og Folkehøgskoleforbundet arrangerer Hadeland folkehøgskole kurs for kjøkkenleder. Kurset har fått tittelen «Bærekraftig mat, bærekraftig kjøkken» og går av stabelen 29. februar til 1. mars.

Etter det vellykkede kurset i fjor, gjentas nå sukkesessen.

Temaet er «Bærekraftig mat – bærekraftig kjøkken». Will Nicholson fra IntoLife vil være med oss gjennom kurset med sin kunnskapsrike og engasjerte tilnærming.

Marianne Olerud, kjøkkenleder Hadeland Folkehøgskole og Astrid Bjerke fra Framtiden i våre hender, vil utfordre dere på kjøkkenet med spennende vegetariske retter og andre bærekraftige grep.

Sindre Vinje, rådgiver Folkehøgskoleforbundet, vil jobbe med dere om kjøkkenpersonalets betydning på den «andre læringsarenaen».

Videre vil vi få foredrag fra ernæringsfysiolog

Under festmiddagen vil vi få besøk av Hadeland Håndverksbryggeri utfordre oss på smak og foredrag om deres lokale øl.

Velkommen til to spennende dager på Hadeland folkehøgskole!

Se vedlagte program.

Påmelding til astrid@framtiden.no innen 1. februar. Obs det er bare plass til 12 stykker på grunn av kjøkkenkapasiteten, så vær raskt uteJ

Prisen er kr 4200.- per person og inkluderer kursavgift og opphold.

For mer informasjon om Hadeland folkehøgskole: http://www.hadelandfhs.no/

Vi sees

Astrid Bjerke