Landsmøtet på Jæren 30. mars – 2. april 2009

Et meget vellykket Landsmøte er i havn. 66 deltakere fra i alt 25 skoler møtte til spennende og utfordrende dager på Jæren folkehøgskule.

Ikke minst hadde vertsskolen tatt oppgaven alvorlig, alle i personalet gjorde sitt til at arrangementet skulle bli vellykket. Kjøkkenet overasket med det ene høydepunktet etter det andre.

Are Kalvø la lista høyt med sine utfordringer til folkehøgskolen, før skolens lærere, Calle Fjogstad og Fredriks Venner sørget for gode kulturinnslag på kveldene. Nytt prinsipp- og handlingsprogram fra 2009 – 2013 ble vedtatt sammen med årsmelding regnskap og budsjett.

Temadagen ble i år lagt til nærområdet. Grønn hverdag og økologisk jordbruk tok Ingvald Erga seg av, før vi dro til Orre gamle kirke og en herlig tur langs jærstranda med påfølgende lunch. Så bar det til Garborgheimen og Knudaheio, der Haugtussa glimtet med sitt nærvær til stor suksess

Nytt styre i NF