Les nummer fire av Folkehøgskolen

Nå kan du lese nummer fire av Folkehøgskolen på nett. Hovedartikkel i dette nummer er problemet med å starte nye folkehøgskoler i Norge. De siste ti årene har 13 ulike prosjekt søkt om å starte ny folkehøgskole, bare to har fått klarsignal. I folkehøgskolemiljøet er det en voksende utålmodighet over denne situasjonen.

I det siste nummeret av Folkehøgskolen finner du en artikkel hvor Knut Simble skriver om problemene rundt oppsigelser i folkehøgskolen. I Stafetten får vi et innblikk fra Lofoten folkehøgskole i deres arbeid med å øke bevisstheten og engasjementet på skolen. De argumenterer også for at fjellklatring er god folkehøgskole. Du finner bokanmeldelse, intervjuet, en artikkel om «frilynt folkehøgkole i vår tid» og mye mer. God fornøyelse. Last ned og les!