Migrapolis hyller folkehøgskolen – NRK 14. oktober

Å gå på folkehøgskole gir ofte minner for resten av livet. Men hvor mye endrer folk seg på 30 år? Bli med på Rønningen folkehøgskole og den store jubileumsfesten, og se hvordan det gikk med dem i voksenlivet, der den ene ble psykiater, den andre var skap-homofil og den tredje student fra Sri Lanka.

Det blir gjensyn med gjengen etter at de gikk på Rønningen folkehøgskole for 30 år siden. Rajan Chelliah (bildet over) er Migrapolis sin egen reporter. Han kom fra Sri Lanka til folkehøgskolen i Oslo for mange år siden. Han hadde ikke drømt om at han skulle bli boende i Norge resten av livet. Nå er han gift med tre barn og hus på Stovner og har jobbet i NRK siden 1999.

Christel Eriksen (bilde til venstre) ble barnepsykiater og er folkehøgskolefantast.

Denne utgaven av Migrapolis kommer på NRK1 14 oktober kl 22:30 opplyser Veslemøy Hvidsteen som er prosjektleder i NRK.