Ombyggingen av hovedbygget på Nordiska fhs innviet

Lørdag 24. oktober ble ombyggingen av hovedbygget til Nordiska folkhögskolan innviet. Innvielsen dannet avslutning på årsmøtet i foreningen til Nordiska, og var derfor også en markering av et etterlengtet løft av bygningen, samt avslutning på en krevende byggeperiode for ansatte og elever.

Energi rant ut og vann inn i den mer enn 45 år gamle hovedbygningen. Så noe måtte gjøres. Hovedbygningen har fått nytt og løftet tak med mye overlys inn i nyoverbyg atriumsgård, som nå er blitt et flott innvendig åpent torg, og hjerte i skolen. I tillegg er det blant annet gjort utvidelse av matsal og satt inn ny ventilasjon.

Fire fra viselinjens andreårsklasse bidro med flotte nordiske viser ved innvielsen. På bildet ses Elin Callmer, som framførte egne viser.

(Foto: Ole Kristian Backström)