Sindre Vinje tilsatt som ny rådgiver pedagogisk utviklingsarbeid

Sindre Vinje er tilsatt som ny rådgiver for det felles pedagogiske utviklingsarbeidet i Norsk Folkehøgskolelag. Sindre har bred teoretisk og praktisk pedagogisk bakgrunn og har den kraften vi trenger i fortsettelsen av det pedagogiske utviklingsarbeidet. Han starter i stillingen 1. april.

Sindre Vinje kommer fra stilling som rektor i ungdomsskolen og har bred pedagogisk erfaring fra både offentlig og privat skole samt næringslivet, hvor han blant annet har vært daglig leder av et læremiddelfirma. Sindre er allmennlærerutdannet i bunnen og har blant annet hovedfag i historie. Han er videre i ferd med å avslutte en master i pedagogikk med spesiale i utdanningsledelse samt Rektorskolen.

Med Sindre får vi en som både er teoretisk sterk på pedagogikk og som vet å bruke det. Det vil vi nyte godt av i de mange og viktige pedagogiske utviklingsoppgavene som ligger foran oss i frilynt folkehøgskole.