Trine Sandberg det store trekkplasteret på kjøkkenkurs

Trines Sandberg som driver Trines matblogg er det store trekkplasteret når 32 deltakere fra hele landet møtes på Folkehøgskoleforbundets 2-dagers kurs for kjøkkenansatte i frilynt folkehøgskole i Oslo.
   I starten av kurset delte Trine villig av spennede ideer – og med ønske om å levere bærekraftige retter – uten for mye jåleri.
   Den tidligere seniorrådgiveren i Utdanningsdirektoratet er jurist, men så i 2015 opp jobben for å satse på matbloggen på fulltid. Nå har bloggen 40.000 unike besøk på en vanlig hverdag og 100.000 sidevisninger. Med dette er hun i særklasse norges bloggdronning! Hennes første bok, Trines mat, som kom ut i 2013, har solgt i mer enn 200.000 eksemplarer og er den mest solgte faktaboken som er gitt ut i Norge de siste ti årene.
   Vi tror deltakerne på Folkehøgskoleforbundets kurs tar med seg god inspirasjon tilbake til sine respektive skoler.

Fra et rikholdig program klipper vi:
– Kosthold og ernæring i forsvaret
– Kjøkkenet i det grønne skiftet
– Mathallbesøk
– Arbeidsavtale – turnus og arbeidsforhold
– Et grønnere kosthold for kropp og klode
øk