Rundskriv 5/2018: FOLKEHØGSKOLEUKA 2018: Velkommen til kurs for nye og andre i folkehøgskolen

FHF-rundskriv 5/2018

FOLKEHØGSKOLEUKA 2018: Velkommen til kurs for nye og andre i folkehøgskolen

For andre gang har vi gleden av å ønske velkommen til FOLKEHØGSKOLEUKA. Med FOLKEHØGSKOLEUKA kombinerer vi våre mangeårige kurs for nye i folkehøgskolen med aktuelle kurs for de som har vært i folkehøgskolen en stund. Ved å legge en rekke kurs samtidig i andre uke av august, kan flere møtes, for gjennom foredrag, samtaler, felles måltider, morgensamlinger, og sosialt samvær, få inspirasjon og faglig påfyll rett før oppstarten av nytt skoleår.

Alle kurs varer i to dager, bortsett fra kurs for nye lærere som vare i fire dager. Dermed har de fleste muligheten for å delta på to kurs denne uka, dersom det skulle passe.

FOLKEHØGSKOLEUKA 2018 arrangeres sammen med Sund folkehøgskole, som i år feirer 150 år som landets eldste folkehøgskole i drift.

Informasjon om det enkelte kurs finner du på kursets egen side i den vedlagte folderen/fila:

•Kurs for nye lærere (6.-9. aug.) side 3

•Kurs for nye praktisk personale (6.-7. aug.) side 4

•Kurs for nye rektorer/skoleledere (6.-7. aug.) side 5

•Pedagogikk, dannelse og reise (6.-7. aug.) side 6

•Å stå i det åpne – utvid din ped. verktøykasse (8.-9. aug.) side 7

•Hvordan fremme psykisk helse og psykososialt læringsmiljø i skolen? (8.-9. aug.) side 8

•Kurs for kjøkkenpersonale i økologisk storkjøkken (8.-9. aug.) side 9

•Idé- og praksisverksted for skoleledere (8.-9. aug.) side 10

Pris                                                                  Se under det aktuelle kurset. Prisene inkluderer kursavgift og opphold.

Påmelding senest 1. juni                             Bindende påmelding skjer her: https://goo.gl/forms/Cq3wDfchsf6NJRDr1

Hvis problemer, kontakt Sindre Vinje    (sindre@folkehogskole.no – tlf 90609979)

Kurssted                                                         Sund folkehøgskole www.sundfhs.no

Velkommen til nyttige og inspirerende dager på Sund!

Med beste hilse

Øyvind Brandt                                      Knut Simble                             Sindre Vinje                           Tore Haltli
Leder                                                     Generalsekretær                     Seniorrådgiver                       Rektor
Folkehøgskoleforbundet                    Folkehøgskoleforbundet       Folkehøgskoleforbundet     Sund Folkehøgskole