FHF-rundskriv 11/2019: Invitasjon til FOLKEHØGSKOLEUKA 2019 – Kurs og møtested for nye og erfarne

For tredje gang inviterer vi til FOLKEHØGSKOLEUKA. Med FOLKEHØGSKOLEUKA kombinerer vi våre mangeårige kurs for nye i folkehøgskolen med aktuelle kurs for de som har vært i folkehøgskolen en stund. Ved å legge en rekke kurs samtidig i andre uke av august, kan flere møtes, for gjennom foredrag, samtaler, felles måltider, morgensamlinger, og sosialt samvær, få inspirasjon og faglig påfyll rett før oppstarten av nytt skoleår.

FHF-rundskriv 11/2019

Invitasjon til FOLKEHØGSKOLEUKA 2019 – Kurs og møtested for nye og erfarne

Alle kurs varer i to dager, bortsett fra kurs for nye lærere som vare i fire dager. Dermed har du muligheten for å delta på opp til to kurs denne uka, dersom det skulle passe.

FOLKEHØGSKOLEUKA 2019 arrangeres sammen med Ringerike folkehøgskole.

Informasjon om det enkelte kurs finner du på kursets egen side i denne folderen:

• Kurs for nye lærere (5.-8. aug.)
  • Kurs for nye praktisk personale (5.-6. aug.)
  • Kurs for nye rektorer/skoleledere (5.-6. aug.)
  • Folkehøgskolen 2030 (5.-6. aug.)
  • Internatet som pedagogisk metode (5.-6. aug.)
  • Kjøkkenet og det grønne skiftet –i praksis (5.-6. aug.)
  • Syng, spis og snakk –Hvordan styrke sangen i folkehøgskolen? (5.-6. aug.)
  • Praktisk personale –en ressurs ut over eget fagfelt (7.-8. aug.)
  • Idé-og praksisverksted for skoleledere (7.-8. aug.)
  • Demokrativerksted (7.-8. aug.)
  • Arbeid med psykisk helse i skolehverdagen (7.-8. aug.)

Pris                                      Se under det aktuelle kurset. Prisene inkluderer kursavgift og opphold

Påmelding                         Bindende påmelding skjer her: https://forms.gle/y8JSNGaAiHBaqEht9

senest 10. juni                 Ved problemer, kontakt Sindre Vinje (sindre@folkehogskole.no–tlf. 90609979)

Ved påmelding trenger vi følgende informasjon:

Navn, adresse, e-postadresse, mobilnr. og skole, samt hvilket kurs du ønsker å delta på. Angi evt. matbegrensninger eller annet det må tas hensyn til.

NB! Påmelding er bindende.

Kurssted

Ringerike folkehøgskole www.ringerike.fhs.no

Askveien26, 3510 Hønefoss, Buskerud

(+47) 32 17 99 00 –rf@ringerike.fhs.no

Velkommen til nyttige og inspirerende dager på Ringerike folkehøgskole!

Med beste hilsen

Øyvind Brandt                                  Angelina Christiansen                 Sindre Vinje                          Morten Eikenes
leder                                                  generalsekretær                           seniorrådgiver                      rektor
Folkehøgskoleforbundet                Folkehøgskoleforbundet            Folkehøgskoleforbundet     Ringerike folkehøgskole