FHF-rundskriv 17/2020: Vertskapsskole til Folkehøgskoleuke 2021

Folkehøgskoleforbundet søker vertskapsskole for Folkehøgskoleuka 2021.

Vertskapsskole til Folkehøgskoleuka 2021

Det har etter hvert blitt en tradisjon å samles til kurs i frilynt folkehøgskole før skolestart i august. Folkehøgskoleforbundet søker nå vertskapsskole for Folkehøgskoleuka 2021. Folkehøgskoleuka arrangeres årlig for alle ansatte i frilynt folkehøgskole. Folkehøgskoleuka 2019 samlet 120 deltakere fra hele landet, fordelt på en rekke kurs.

Folkehøgskoleuka arrangeres i uke 32. Kursene fordeles over uka fra mandag til torsdag. De fleste kursene er over to dager, mens kurs for nye lærere varer i fire dager. Vertskapsskolen må kunne tilby overnatting til minimum 80 deltakere. Skolen må kunne stilles til disposisjon for Folkehøgskoleuka fra søndag 8. august 2021. Kursene vil være fra mandag 9. august til torsdag 13. august. Folkehøgskoleforbundet står ansvarlig for innholdet i kursene.

Klasserom og andre fasiliteter må kunne brukes av kursdeltakerne. Det må tilbys fire måltider gjennom dagen – frokost, lunsj, middag og kveldsmat/mellommåltid. Minst to av middagene arrangeres på kveldstid. Det er ønskelig at vertskapsskolen legger til rette for sosiale aktiviteter.

Styret i Folkehøgskoleforbundet vil avgjøre hvilken skole som blir vertskapsskole for Folkehøgskoleuka 2021 i løpet av september 2020.

Søknad om å være vertskapsskole for Folkehøgskoleuka 2021 må inneholde prisoverslag knyttet til kost og losji. I tillegg trenger vi informasjon om hvor mange overnattingsplasser skolen kan stille til disposisjon, fordelt på enkeltrom og dobbeltrom. Vi vil også gjerne ha informasjon om aktuelle aktiviteter i nærområdet som kan passe å ta med kursdeltakerne på.

Dersom dere har spørsmål om Folkehøgskoleuka 2021, ta gjerne kontakt med Live på telefon 91853885. Søknaden sendes til: live@folkehogskole.no innen 5. august 2020.

Live Hokstad                                                              Angelina K. Christiansen
leder                                                                                                 generalsekretær

Øvre Vollgate 13, N-0158 Oslo

www.folkehøgskoleforbundet.no