FHF-Rundskriv 2/2020: Invitasjon til kurs for kjøkkenansatte i folkehøgskolen

Invitasjon til kurs for kjøkkenansatte i folkehøgskolen

Hverdagen på kjøkkenet i folkehøgskolen er travel, og vi har mange munner å mette. Vi i Folkehøgskoleforbundet har laget et kurs som vi håper vil inspirere kjøkkenansatte. Kurset passer både for kjøkkenledere og andre som har sitt daglige virke knyttet til kjøkkenet. Det legges opp til inspirasjon, gode smaker og interessante samtaler. Kurset holdes på ByKuben i Myntgata 2 i Oslo, vi besøker Mathallen på Vulkan og overnatting vil være på Hotell Bondeheimen.

Onsdag 4. mars, etter siste foredrag, blir det mulighet for å besøke messene «SMAK» og «Holdbar» på Norges Varemesse. Dit reiser vi sammen.

Program (med forbehold om endringer)

Tirsdag 03.03

11:30                    Velkommen, kort om folkehøgskolens idé og organisering v/ Live Hokstad
12:00                     Lunsj

13:00                     Trines matblogg – til inspirasjon v/Trine Sandberg

14:30                     Arbeidsavtale – turnus og arbeidsforhold v/Angelina K. Christiansen

15:30                     Kaffe

16:00                     Kjøkkenet i det grønne skiftet v/Live Hokstad

Del og stjel, ta med gode ideer på hva dere gjør hos dere for å redusere matsvinn.

17:30                     Vi går til Mathallen for inspirasjon

19:30                     Felles smaksmeny på Hitchhiker

Onsdag 04.03

08:15                     Oppmøte resepsjonen Hotell Bondeheimen for avgang ByKuben

08:30                     Hvordan fôre en hær v/ ernæringsfysiolog fra Forsvaret Forvaltning

09:15                     Hurra for kjøkkenet – samspill kjøkken og elev v/Benedicte Hambro

11:30                     Lunsj

12:00                     Et grønnere kosthold for kropp og klode v/Lise von Krogh ernæringsbiolog

13.45                     Avgang Oslo S for «SMAK» på Norges Varemesse

Kursavgift med middag og overnatting i enkeltrom kr. 3.615,-.

Kursavgift med middag og overnatting i enkeltrom kr. 3.115,-.
Kursavgift inkludert lunsj kr. 1.750,-.

Påmelding her

Påmelding innen 3. februar.

Deltakerne må selv besørge transport.

For å kunne gjennomføre kurset må vi ha minst 12 deltakere.

Med beste hilsen

Live Hokstad                                                                     Angelina Christiansen
leder                                                                                      generalsekretær