FHF-rundskriv 2/2022: Webinar: Elevdemokrati i praksis – 21. januar kl. 14.00-15.00

Webinar: Elevdemokrati i praksis – 21. januar kl. 14.00-15.00

Vi inviterer alle ansatte i folkehøgskolen til webinar fredag 21. januar 2022. Tema for webinaret er «Elevdemokrati i praksis», og er del 3 av en webinarserie om demokratisk dannelse i samarbeid mellom Internasjonalt utvalg for folkehøgskolen (IU), Noregs Kristelege Folkehøgskolelag (NKF) og FHF. Man trenger ikke å ha deltatt på de to tidligere webinarene for å delta på dette.

Elevrådsrepresentanter fra Sunnhordland Folkehøgskule og Nordhordland Folkehøgskole forteller om sitt arbeid; Hordalandskolene har hatt særlig oppmerksomhet på elevdemokratiet dette skoleåret. Rektor på Fana Folkehøgskule, Tore Haltli, innleder webinaret, hvor han utforsker begrepet «demokratisk selvtillit». Videre presenterer Ringerike Folkehøgskole «demokratilæring og elevrådsvalg».

Les mer på vedlagte invitasjonsplakat.

For påmelding: https://forms.gle/mx9jvWipgCfdhrXr8

Med beste hilsen

Einar Opsvik                                                                     Angelina K. Christiansen
leder                                                                                      generalsekretær