FHF rundskriv 6/2022: Invitasjon til praktisk kurs i vegansk og glutenfritt kosthold

Invitasjon til praktisk kurs i vegansk og glutenfritt kosthold 31. mai – 2. juni

Det er en glede å kunne ønske velkommen til Voss folkehøgskule og praktisk kurs i vegansk og glutenfritt kosthold tirsdag 31. mai – torsdag 2. juni. Dette kurset er et samarbeid mellom Voss folkehøgskule og Folkehøgskoleforbundet.

Kursholdere:

Richard Nystad holder vegankurset. Han er anerkjent i det Skandinaviske kokkemiljøet. En svært dyktig kokk som har jobbet med plantebasert mat i over 15 år. Han er daglig leder og produktutvikler i Flow food Nordic. Han inspirerer og motiverer til et spennende og rikt plantebasert kosthold.

Aina Nesse holder det glutenfrie kurset.  Hun er en kokk med lang og bred erfaring. Både på restaurant og cafe. Er ansatt som kokk ved Voss Folkehøgskule. En engasjert og kreativ kursholder.

Pris pr. person: 3000,-

(inkluderer kursavgift, overnatting og full pensjon)

Alle deltagere er garantert enkeltrom.

Trenger du skyss fra Voss stasjon opplyser du om dette ved påmelding og Voss FHS henter deg.

Det er enkelt å komme seg til Voss via tog, buss, bil eller fly.

NB: Dette kurset har en grense på 20 deltagere og 2 påmeldte fra hver skole. Frist: 1. mai.

Påmelding: https://forms.office.com/r/RFGxjZMQ2m

PROGRAM:

TIRSDAG 31. MAI:

Kl. 11.00: Innsjekk, kaffe, frukt

Kl. 12.00: Velkommen og lunsj i matsalen

Kl. 13.00 -17.00: Kursbolk 1: Glutenfritt kosthold

Kl. 19.00: Middag

ONSDAG 1. JUNI:

KL.08.00: Frokost

Kl.09.00-11.30: Kursbolk 2: Vegansk kosthold

Kl. 11.30: Lunsj

Kl.12.30-16.30: Kurset fortsetter

Kl. 18.00: Middag

Sosialt samvær og hygge utover kvelden.

TORSDAG 2. JUNI:

Kl. 08.00: Frokost og utsjekk

Kl. 09.30:  Bærekraftig søppelhåndtering. Indre Hordaland Miljøverk gir oss en innføring rundt teamet.

Kl. 11.30: Lunsj og avreise.

Har du spørsmål knyttet til kurset ta kontakt med Aina Nesse på telefon: 99033281.

Espen Bråten Kristoffersen

Rådgiver for pedagogisk utvikling