Frilynt folkehøgskole i regnbuetoget i Oslo

Lørdag 10. september arrangeres et regnbuetog gjennom Oslos gater. De frilynte folkehøgskolene går sammen for et samfunn der alle kan være seg selv og elske den de vil.

Arrangementsdetaljer:

Fra:
Til:
Sted:
Kongens gate, Oslo

Terroren natt til 25. juni der to ble drept og flere skadet førte til at Oslo Prides parade ble avlyst. Regnbuetoget er ingen erstatning for paraden, men en mulighet til å stå sammen mot hat og stå opp for mangfold og kjærlighet!

Oslo pride inviterer «alle som ønsker å vise at kjærligheten vinner – at mangfoldet er en rikdom» til å delta!

Toget er et folketog uten faner eller kjøretøy. Det blir derfor ingen Frilynt folkehøgskolefane å gå bak, men vi inviterer likevel alle som kjenner tilhørighet til folkehøgskolene til å gå med oss.

Ta gjerne på deg genseren eller t-skjorten fra din folkehøgskole, slik at så mange skoler som mulig blir representert! Finn frem flagg, plakater, ta med en venn og bli med!

La oss fylle Oslos gater med kjærlighet! ❤

Praktisk info

Oppmøte kl. 12.00 i Kongens gate i Oslo sentrum. Inngang fra sjøsiden – det er sperringer øverst i gaten.

Ringerike folkehøgskole leder an for de frilynte folkehøgskolene. Ta kontakt med Maria Saxegaard (tlf: 47  34 74 62) for å finne dem i oppstillingen.
Avmarsj kl. 13:00
Du kan se kart over ruten og oppdatert program her.

Toget går forbi Rozenkrantsgate der skytingen skjedde, og ender opp på Kontraskjæret ved Akershus festning hvor det blir en Solidaritetsmarkering med kulturelle innslag fra kl 15.00.