Frilynt folkehøgskole på Trondheim Pride

Lørdag 10. september fyller vi Trondheims gater med kjærlighet!

Arrangementsdetaljer:

Fra:
Til:
Sted:
Trondheim sentrum

Bli med de frilynte folkehøgskolene i en markering for et raust, åpent og inkluderende samfunn.

Oppmøte kl 12.00 ved Ytre Kongsgård. Se etter Frilynt folkehøgskole-fanen.
Paraden starter kl. 13 og går til ca. 14.30.

Her kan du se ruta for paraden.

Vi stiller med musikk og god stemning, og alle som føler tilhørighet til folkehøgskole er hjertelig velkomne til å gå med oss!
Finn frem flagg, glitter og pynt deg i det fineste du eier (gjerne skolegenseren din!) Husk gode sko og å sjekke værmeldingen!

Det er mye å feire i år. Vi markerer 50 år siden homofili ble avkriminalisert i Norge og Trondheim Prides 25 årsjubileum. Samtidig viser skytingen i Oslo i juni at det er fortsatt er viktig å stå opp mot hat og sammen for et samfunn der alle er velkomne og trygge uansett hvem de er eller hvem de elsker. Paraden går samtidig med regnbuetoget og solidaritetsmarkeringen i Oslo.

Etter paraden blir det appeller og kulturelle innslag på Torget. Her kan du også besøke standen til Frilynt folkehøgskole og få vår populære Frilynt-regnbuetatovering!

Delbar facebookevent.