Medietrening rektorer

IF og IKF inviterer til kursdag med medietrening for rektorer

Arrangementsdetaljer:

Fra:
Til:
Sted:
Brugata 19. Oslo

Kurset varer en dag, og arrangeres to ganger: mandag 4.april (fullt) og tirsdag 5. april.

Medietrening for rektorer

Dette blir en heldagssamling med mye praktisk trening. Alle deltagere vil få jobbe både på egenhånd og i grupper, bli intervjuet foran kamera og få tilbakemelding på gjennomføring. Både av hverandre og av kursleder. Målet er at deltagerne i ettertid skal føle seg tryggere i møte med medier, og få tips til hvordan man best mulig selger inn gode saker til redaksjonene.
Hovedelementer for dagen vil være:
  • Fersk kunnskap om mediebildet og medias arbeidsmåte
  • Praktiske råd om møte med journalister i ulike medier, sjekklister
  • Lærerik øving på håndtering av konkrete saker/hendelser dere står overfor/kan komme til å stå overfor i nær framtid

Kurset holdes i våre lokaler i Brugata 19, og ledes av Gunnar Angeltveit, som har solid erfaring både som vaktleder og journalist i NRK, ekspedisjonssjef og pressetalsmann i Forsvarsdepartementet, kommunikasjonsdirektør og rådgiver innen krisehåndtering. Han underviser også ved Høgskolen i Østfold. Dere kan lese mer om han her: https://krisehandtering.no/kurs/medietrening/

I samarbeid med Gunnar vil vi utarbeide relevante case, som blir en del av programmet for dagen. Målet er at dere skal oppleve dette som nyttig trening foran mediesaker som kan oppstå i fremtiden.

Hver kursdag har i første omgang bare plass til 8 rektorer, og det er «første mann til mølla» ved påmelding.

Praktisk informasjon:
Kursdag kl 09.30-16.30
Deltageravgift kr 500,- (inkluderer lunsj)
Påmelding sendes marit@ikf.no snarest, og senest 10.mars.