Digitalt Åpent hus på folkehøgskolene

Vi gjentar suksessen med digitalt Åpent hus på folkehøgskolene. I år blir det livesending på både Facebook, YouTube og Tiktok.

8. til 10. mars 2022 arrangerer de to informasjonskontorene digitalt Åpent hus på folkehøgskolene.

Arrangementet kom i stand i fjor som et alternativ til mange avlyste utdanningsmesser og skolebesøk. Initiativet ble godt mottatt, og i år deltar 48 folkehøgskoler på den digitale livesendingen.

Over tre kvelder kan alle som er nysgjerrige på folkehøgskole bli kjent med de ulike skolene. Sendingene varer fra 17:55 til omtrent 21:15.

Hvert skolebesøk tar 10 minutter, hvor representanter fra skolene viser film og forteller om linjene, hverdagen og livet på folkehøgskole. Seerne kan stille spørsmål til skolene direkte i chatten.

Sendingen ledes av Julia Aleksandra Biernat og Carl August Klevjer, som selv går og har gått på folkehøgskole.

Nytt av året er at livesendingen vil bli sendt på folkehøgskolenes TikTok i tillegg til Facebook og YouTube.

facebookeventet for Åpent hus kan du se når hver skole er med i sendingen og dele arrangementet med andre.