Informasjonsrådgiver/ansvarlig for folkehøgskolenes sosiale medier

Fast stilling!
Det har aldri vært flere elever på norske folkehøgskoler, men vi er ambisiøse og vil ha enda flere. Vil du hjelpe oss?

Vi leter etter deg som kan og vil hjelpe oss til å friste enda flere ungdommer til å velge verdens frieste skoleslag. Vi er et skoleslag som gir læringsglede, faglig kunnskap, samarbeidskompetanse og demokratisk dannelse – og et år som veldig mange ser tilbake på med glede.

Du er glad i folkehøgskolen og en sterk kommunikatør. Du kan ta ansvaret for folkehøgskolenes sentrale sosiale medier, både strategisk og i praksis. I tillegg er du så god at du også kan være en kompetanse de enkelte folkehøgskolene kan trekke på med spørsmål og opplæring. Det betyr at du følger med i utviklingen innen sosiale medier og har evnen til å finne nye løsninger.

Vi har et godt miljø og trenger deg som kan bidra både faglig og sosialt. Du er omgjengelig, fleksibel og engasjert. Du har evnen til å jobbe selvstendig og trives med mange baller i luften. Personlige egenskaper vil bli tillagt vekt.

Den som får stillingen vil lede en redaksjon som jobber med sosiale medier og vil også delta i andre typer informasjonsarbeid enn sosiale medier.

Krav:

• Du har minst tre års relevant høyere utdanning
  • Du har, eller har hatt, strategisk og praktisk ansvar for sosiale medier i en organisasjon, bedrift eller etat, gjerne mot en ung målgruppe
  • Du har god forståelse for generelt informasjonsarbeid og hvordan sosiale medier fungerer sammen med for eksempel PR og kampanjer

Kjekt å ha:

• Kompetanse innen det å produsere/redigere film og bilder
  • Kompetanse innen markedsføring – spesielt digital markedsføring
  • Kompetanse innen måling og analyse
  • Erfaring med å holde kurs og å lære fra deg
  • Kjennskap til folkehøgskolen
  • Samfunnsengasjement

Vi tilbyr:

• Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Kurs og opplæring etter behov
  • En hyggelig arbeidsplass i sentrum av Oslo
  • Varierte oppgaver med stor grad av selvstendighet
  • Fleksibel arbeidstid

Arbeidssted er Oslo, men man må påregne noe reisevirksomhet, hovedsakelig i Norge.

Oppstart 1. august 2019 eller etter avtale.

Informasjon om stillingen fås av daglig leder Dorte Birch: dorte@folkehogskole.no eller administrasjonssjef Borgny Borgersen: borgny@folkehogskole.no

Søknadsfrist 3. april. Søknad og CV sendes til post@folkehogskole.no, merkes «Informasjonsrådgiver».

Folkehøgskolenes nettsider

Folkehøgskolene på Facebook