FHF-rundskriv 12/2021: Invitasjon til Folkehøgskoleuka 2021

Det er en stor glede for oss å ønske velkommen til FOLKEHØGSKOLEUKA 2021 på Fana Folkehøgskole i Bergen! I fjor stoppet pandemien oss, men i år er vi endelig tilbake. Hold av mandag 9. til torsdag 12. august.

Det har blitt en tradisjon at vi kombinerer våre mangeårige kurs for nye i folkehøgskolen, med spennende og aktuelle kurs for dere som har vært i skoleslaget en stund. Ved at vi legger opp til en rekke kurs i andre uken av august sørger vi for at flere kan møtes på tvers av fag, stilling og geografi.

FHF-rundskriv 12/2021

Gjennom foredrag, kurs, samtaler, felles måltider, besøk til selveste Edvard Griegs hjem, morgensamlinger, festligheter, quiz, konsert, nye bekjentskaper og mere til skal vi sørge for inspirasjon og faglig påfyll som en kickstarter på nytt skoleår. Vi har en svært kompetent gjeng som i år skal lede våre kurs.  Det hele foregår i de vakreste omgivelser på ærverdige Fana Folkehøgskole i Bergen.

I år kan vi tilby følgende kurs:

• Kurs for nye lærere
  • Kurs for praktisk personale
  • Kurs for nye rektorer / skoleledere
  • Folkehøgskoleideen – en samtale
  • Mellom solskinn og ruskevær
  • Praktisk kurs for kjøkkenpersonale, veien til en grønnere hverdag
  • Praktisk personale
  • Demokrativerksted
  • Kurs i cosplay og sminkedesign
  • Introduksjonskurs i Frirommets debattmodell

Alle våre kurs varer i to dager med unntak av kurs for nye lærere som varer i fire dager. Du har derfor mulighet til å delta på to kurs om du tenker å bli hele uken, noe vi selvsagt håper du har lyst til. All informasjon om hvert enkelt kurs finner du i den vedlagte folderen. (Dere vil om kort tid også motta fysiske utgaver av denne folderen i posten).

Bindene påmelding innen 11. juni via denne lenken: https://forms.office.com/r/j0DqASvSaF

Har du spørsmål eller behov for assistanse ifm. påmelding ikke nøl med å ta kontakt med oss. Kontakt Espen Bråten Kristoffersen via epost: espen@folkehogskole.no, eller telefon: 464 20 909.

Det er viktig for oss å kommunisere at vi til enhver tid følger alle nasjonale og lokale smitteverntiltak. Det skal føles trygt å delta på Folkehøgskoleuka.

Vi ser frem til å møte dere ansikt til ansikt igjen!

Med beste hilsen

Angelina K. Christiansen      Espen Bråten Kristoffersen