Morten Eriksen tilbake til folkehøgskolen

Morten Eriksen (54) er ansatt som rektor ved Buskerud folkehøgskole. Han har tidligere vært rektor ved Bømlo folkehøgskule og satt en periode i IF-styret.
Morten har en imponerende CV, bare se her:

Utdannet lærer og lektor, med hovedfag i religionshistorie. Han ble opptatt av folkehøgskolen allerede i studietiden, og leste både om folkehøgskolen i Skandinavia og frigjøringspedagogikken i Brasil. Derfor ble det naturlig å begynne arbeidslivet i folkehøgskolen. Men etter sju år som først lærer, så rektor, ble det tid for endring, og han ble daglig leder i det som skulle bli Kirkens 1000-årsjubileum på Moster i 1995. Deretter ledet han NRK’s TV-aksjon Miljø for livet i 1996 og var informasjonssjef for Kirkens Bymisjon i Oslo før han i en periode var kommunikasjonssjef hos PR-byrået Geelmuyden-Kiese.
De siste ti årene har det imidlertid handlet om internasjonalt miljø- og solidaritetsarbeid. Først som daglig leder av Forum for utvikling og miljø, en fellesorganisasjon for norske miljø- og bistandsorganisasjoner som arbeider med politisk påvirkningsarbeid både i Norge, i FN, WTO og andre internasjonale fora. De siste tre årene har han vært seniorrådgiver i miljøorganisasjonen WWF Norge, med hovedarbeidsfelt i Tanzania og Kenya.

Ta en tur innom Mortens blogg