Ledig stilling – pedagogikk

Norsk Folkehøgskolelag og Informasjonskontoret for folkehøgskolen utlyser nå stilling som rådgiver pedagogisk utvikling.

Frilynt folkehøgskole er inne i en spennende utvikling og representerer mer enn 800 medarbeidere og 4000 elever pr år. NF og IF samarbeider om det felles pedagogiske utviklingsarbeidet blant de 47 frilynte folkehøgskolene i Norge.

Vår rådgiver går over i annen stilling og vi søker derfor:
RÅDGIVER PEDAGOGISK UTVIKLING

Vi tilbyr fast stilling i 100 % fra 1.10.2012 eller etter avtale. Lønn etter avtale. Arbeidssted er Øvre Vollgate 13, Oslo. Det foreligger beskrivelse for stillingen.
Rådgiver for pedagogisk utvikling samarbeider bl.a. med pedagogisk utvalg. Sentrale oppgaver vil være:

‐hvert år å utarbeide felles utviklingsprogrammer og søke om midler for disse,
‐å igangsette, gjennomføre og rapportere kurs/utviklingsforløp.
‐koordinere og støtte skolenes egne utviklingsprogrammer etter behov,
‐drifte erfaringsdatabase over utviklingsprogrammer og på andre måter synliggjøre
det felles pedagogiske utviklingsarbeidet

Vi søker fortrinnsvis etter deg med hovedfag/mastergrad i pedagogikk, evt. at du har særlig relevant praksis fra opplæring, veiledning og pedagogisk utviklingsarbeid. Kjennskap til folkehøgskolen er en fordel.
Stillingen krever stor grad av selvstendighet samtidig som den krever utstrakt samarbeidsevne, da du må forholde deg til en rekke samarbeidspartnere. Personlig egnethet i stillingen vil tillegges avgjørende vekt.

Mer informasjonfår du ved å kontakte:
Knut Simble på tlf22 47 43 10 / 97 42 89 79 eller
Øyvind Brandt på tlf 22 47 43 00 / 900 77694