Folkehøgskolen feirer 150 år

Folkehøgskolene markerer 150 år i Norge samtidig som grunnloven er 150 år. Jubileumsarrangementet «Stemmer» finner sted på Hamar, i Kirsten Flaggstadsalen 1. november. Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen kommer og vil holde jubileumshilsen.

Arrangementet er også en godkjent forestilling under grunnlovsjubileet. «Stemmer» viser til det betydelige demokratiske og kulturelle bidraget folkehøgskolene gir til det norske, nordiske og insternasjonale samfunnet hvert år. Tidligere og nåværende elever på folkehøgskoler bidrar denne kvelden med alt fra soloframføringer av dikt, sang og musikk, til dans, storkor og selvfølgelig allsang.

I samarbeid med Høgskolen i Hedemark arrangerer folkehøgskolene samme dag åpent fagseminar om folkehøgskolen før og nå.