Full budstikke-aktivitet

Det nærmer seg innspurten av Demokratibudstikke-stafetteten som skal ende opp på Hamar under jubileumsfeiringen 1. november. Da feires folkehøgskolens 150 år i Norge.
Vi har klippet fra Sandefjords Blad
——————-
Med 76 folkehøyskoler spredt rundt om i landet måtte det fem budstikker til for å komme i mål.
Når Danvik folkehøyskole i Drammen mottar DemokratiBudstikka fra Skiringssal torsdag, vil den ha vært innom 15 skoler siden starten på Voss. Fire andre identiske budstikker har vært fordelt på de 61 andre folkehøyskolene i landet.

Alle budstikkene ender opp i Hamar 1. november. Der skal ikke bare innholdet, det skolene har lagt inn i den medfølgende minnepinnen, presenteres; der skal også  folkehøyskolenes 150-års jubileum markeres.

For å skape blest om stafetten har skolene blitt bedt om sørge for presseomtale ved å overføre budstikka «på en fantasifull og spektakulær måte». Mens elevene fra Fredtun kom løpende de siste kilometerne til Skiringssal  folkehøyskole, var det tirsdag ikke bestemt hvordan budstikka skulle overrekkes Danvik folkehøyskole.
Bildetekst:
   – Nestsiste etappe: Elevene fra Fredtun løp DemokratiBudstikka de siste kilometerne til Skiringssal  folkehøyskole. Torsdag ender budstikka opp hos Danvik folkehøyskole i Drammen.