Kutt ut egne nettsider!

Av Paul Hough, Sogndal folkehøgskule

Hadde bare lyst å si det: dere har gjort en kjempejobb med portalen. Den er utrolig bra – masse informasjon, godt organisert, lett å navigere –og en kjempeviktig informasjonskilde for vi som arbeider i folkehøgskolen, så vel som potensielle elever.

Hadde vi i neste omgang fått mulighet til å legge inn egne nyhetsspalter på siden kunne vi med god samvittighet bare kutte helt ut våre egne (dyre) websider alle sammen, med det er utopisk..(?)
    Jeg ser det for meg: dagen da alle de glatte og mindre glatte websidene til samtlige folkehøgskoler kobles ned fra nettet synkront kl. 12 – gjerne en solfylt formiddag.

Penger ut i det blå

Jubelen som ingen ende tar her på Sogndal Folkehøgskule.
Så; at alle skoler bidrar til en kjempestand på alle utdanningsmesser over det ganske land, slik at vi endelig slipper å kaste penger ute i det blå.
    Samtidig kunne vi lage en egen kategori for de skolene som ikke driver med jalla markeds(for)føring; de som ikke ser ut som reisebyråer for pengesterke tanketomme forbrukere. Jeg blir pinlig berørt av innpakningen til en del av «produktene» som noen av oss spyr ut: reisebyrå snikksnakk om ett år med det som ser ut til å være aktivitetsferie. Det verste er at vi ødelegger hverandres kredibilitet med slikt tull og driver hverandre lenger og lenger ned i markedskonkurransegjørmen.
Vi burde samarbeide om det vi arbeider med.
Egen navle
Det er på tide at noen (altfor mange) slutter å stirre ned i egen navle lo og gjenopptar det oppriktige informasjonsarbeidet – slik dere gjør! Og hvis dette er vanskelig eller umulig, burde noen på kurs. Ikke markedsføringskurs, men grunnleggende kurs i folkehøgskolens historie, folkehøgskoleloven, samt innlegg fra aktuelle instanser som fortsatt sørger for at vi får statsstøtte for å drive folkehøgskole.  FOLKEHØGSKOLE!
 Hjertesukk på morgenkvisten..
Paul Hough