Moods of Norway på andre tanker

Tidligere nektet Moods of Norway å være åpne og fortelle hvilke fabrikker de bestiller klær fra. Over 2000 underskrifter fra norske forbrukere fikk dem på andre tanker.

Onsdag 30. januar lanserte Framtiden i våre hender underskriftskampanjen «Vreng kleskjedene innsiden ut», en kampanje med mål om å presse kleskjeder som i dag ikke offentliggjør sine leverandører til å åpne opp. Det er viktig for at uavhengige organisasjoner og journalister skal kunne sjekke arbeidsforholdene ved fabrikken.
   Bra jobba av Fremtiden i våre hender! På dette området er det mange utfordringer og oppgaver å ta fatt på ute på folkehøgskolene. Frank Aarebrot utfordret under rektormøtet i Trondheim skoleslaget til å ta fatt i etiske dilemma og den råtne klesbransjen – rett og slett aksjonere. Lykke til!