Ønsker folkehøgskole på Frøya

Mange elever, rundt 20 arbeidsplasser og store ringvirkninger. Det mener elevene i «eksperter i team» fra NTNU kan bli resultatet om Frøya etablerer en helt unik folkehøgskole i øyrekka, med havet som tema. Dette som et ledd for å stoppe avfolkningen og øke aktiviteten i Frøyas unike øyrekke.

NTNU-studentene med prosjektarbeidet «Eksperter i team» foreslår at det etableres en folkehøgskole i øyrekka. En folkehøgskole med havet som fokus, en» Øyrekka folkehøgskole».

Faksimile: Frøya.no

-Folkehøgskolen kan foruten å gi bortimot 20 nye arbeidsplasser med 6-7 linjer, også gi masse ringvirkninger, tror  Odin Kirkeby, mastergradsstudent i Industriell økonomi ved NTNU. De ble forelagt ønsket om at de tenkte på øyrekka i sine oppgaver denne gang.

Les hele artikkelen på frøya.no