Besøker alle nye elever

Live Hokstad og Anette Bjorøy Hommel på Toten folkehøgskole har lagt ut på en flere hundre mil lang biltur for å besøke alle elevene som skal begynne på skolen til høsten.

– Det begynte som en litt sprø idé om å ta bilde av bilen min, en Renault Kangoo 2004 modell, foran alle landets folkehøgskoler, forteller Live Hokstad. Ideen, fortsatt litt sprø, er blitt til et sommerprosjekt der hun skal besøke alle 66 elevene som begynner på skolen i august.
Toten folkehøgskole har elever fra hele landet. Å besøke alle innebærer en reise gjennom alle landets fylker så nær som Telemark.

Kangooen har vært på service og blitt klargjort for å kjøre Norge på langs. Før pinse tok den Hurtigruta på egen hånd fra Trondheim til Kirkenes, der den sto og ventet da Hokstad og kollega Anette Bjorøy Hommel, faglærer ved skolen, ankom med fly søndag.

NRK.no-skriver om norgesturneen