SKAP har ansatt rektor

Fredag ble folkehøyskolen SKAPs aller første rektor presentert. Ann Birgitte Tvedten (47) gleder seg til å komme i gang.

Den nystartede folkehøyskolen skal stå klar til skolen begynner i august 2016. Mye gjenstår før det gamle hotellet er omgjort til undervisningsbygg, men arbeidet med å sette sammen skolens nøkkelpersonell er godt i gang. Fredag ble skolens aller første rektor presentert.

– Vi ønsket oss en rektor som kunne brenne for konseptet og være med å bygge skolen. Vi
valgte Ann Birgitte ut av 53 søkere totalt, sier Are Østmo fra Næringshagen. SKAP Folkehøyskoles
nye rektor kommer fra Kristiansand og har lang erfaring innenfor organisasjonsledelse,
utvikling og konfliktbehandling. Ann Birgitte Tveiten har bakgrunn fra Mentorpartner og forlater nå
jobben i sitt eget firma Reksten og Tveiten, for å ta fatt på utfordringene i Mandal.
– Det var en veldig match. Jeg kicka raskt på prosjektet og måten det var lagt opp på. Dette
var en jobb jeg virkelig ville ha og jeg kjenner jeg bobler over av utålmodighet med å komme
i gang, sier 47-åringen som nå skal avslutte noen prosjekter i sin gamle jobb, før hun vender
fullt fokus til SKAP og Mandal. Før skoleåret starter i august er det mye som skal på plass.
Blant annet skal skolen knytte til seg 10-15 lærere, en prosess rektor Tveiten nå skal være en viktig del av.
Klippet fra avisa Lindesnes