Nytt nummer av magasinet Folkehøgskolen

Landsmøtet i Folkehøgskoleforbundet valgte rektor ved Toten folkehøgskole, Live Hokstad (46) til ny leder. Øyvind Brandt takket for seg etter åtte år som leder, han går nå av med pensjon. Miljø og det grønne skiftet sto sentralt disse dagene på Skogn. I en uttalelse ber landsmøtet skolene om å kutte reisedestinasjoner i linjenavn og å redusere reiseaktivitetene til én studiereise med fly som transportmiddel per elev.
Møt forfatteren Gunn Marit Nisja i portrettet - hennes siste roman handler om folkehøgskole, vennskap og livsvalg. Vi presenterer kokken Ketil Larsen på Elverum som er et oppkomme av energi. Denne skolen har også kjøpt filmfestivalen Movies on War, og ansatt en festivalsjef. Vi snakker film med Øystein Egge. Dette og mye mer i det 52-siders magasinet.