Svært god respons på det nye søknadsskjemaet

Det nye søknadsskjemaet på folkehogskole.no har blitt meget godt mottatt av både folkehøgskolene og søkerne.

Søknadsskjemaet hadde ikke vært revidert på mange år, og det var på tide å se på det nå. Målsetningen var at det nye søknadsskjemaet skulle gjøre det enklere å fullføre søknaden. Vi har jobbet med å forbedre skjemadesignet, kutte antallet moduler, bruke et enklere språk, gjøre rekkefølgen for utfylling mer logisk og ha bedre hjelpetekster/hjelpefelt.

Flere fullfører søknaden nå

Vi gikk over til det nye søknadsskjemaet 22. oktober og statistikken viser at det virkelig gjør jobben. Økningen i fullføringsgraden, det vil si hvor mange som fyller ut all info og trykker på send søknad uten å gi opp underveis, på det nye skjemaet er ca 30 % sammenlignet med med det gamle skjemaet. Dette er et meget høyt tall og nesten ikke til å tro.

Økning i antall søknader også

Nå i begynnelsen av desember ser det veldig lovende ut på søknadsfronten, vi har fått inn 45 % flere søknader enn på samme tid i fjor.