Ny rektor ved Namdals folkehøgskole

Hanne Vilja Sagmo blir ny rektor ved Namdals folkehøgskole i Grong fra 01. september 2024. Hun overtar etter Bjørn Olav Nicolaisen, som går av med pensjon etter 27 år som rektor.

Hanne kommer fra stillingen som prosjektleder for folkehelsekampanjen «ABC for god psykisk helse” i Trøndelag fylkeskommune, og er også kjent som leder for Norsk Revyfaglig senter på Høylandet i 15 år. Gjennom sitt arbeid, har hun jobbet mye med innovasjon, prosess- og prosjektledelse.

Hanne er utdannet lærer, og har selv gått på folkehøgskole. Hun er aktiv i det lokale teater- og revymiljøet.

Namdals folkehøgskole fyller 140 år i 2024, og er en frilynt folkehøgskole med sterk lokal forankring. Alle Namdalskommunene, samt Naumdøla Mållag, Naumdøla Ungdomslag og Namdal Høgskolelag overtok ansvaret for skolen i 1962 – og kommunene yter årlige tilskudd til skoledrifta. Hvert år tar skolen inn ca. 80 elever fra hele landet til et oppdatert og moderne skoletilbud, der de også får oppleve hele Namdalen, fra havet til grensefjella.