Årets første utgave av magasinet Folkehøgskolen

Da byr vi på årets første utgave av magasinet Folkehøgskolen. I det 60-siders bladet møter du Siri Thorson i portrettet. Vi fyrer opp en samtale om teater, politikk, ansvar og muligheter - teater som våpen. Miljøengasjementet er stor på linja "Back2Basics" ved Bømlo folkehøgskule. Engasjert lærer, Kristine E. Morton, gir oss et blikk inn i en grønn verden. Ved Pasvik folkehøgskole har satsing på markedsføring gitt resultater. Med svenskehjelp har de fått full skole. En engasjert kunnskapsminister møtte på årets rektormøte på Ringerike, det er ti år siden sist det skjedde. Regissør Kristoffer Carlin har fulgt datteren Emilie tett gjennom hennes år på Toneheim folkehøgskole. Filmen "Vår datter Emilie" har et tydelig budskap om hva vi mister ved å sortere ut det som er annerledes. Birgitte Kaufmann Olsen har skrevet masteroppgaven "Dansens dannende potensial", det er interessant lesning. Dette og mye mer finner du.... God fornøyelse!