Øyrekka: Ny rektor på plass

Styret i Øyrekka folkehøgskole har ansatt Nina Iversen som ny rektor ved skolen. Iversen er i dag kontaktlærer ved Mausund oppvekstsenter, og har vært aktiv i arbeidet med å realisere skolen helt fra starten av prosessen
Nina Iversen har selv vokst opp i Mausund og kjenner folkehøgskoleprosjektet godt.

Styreleder Joar Johansen sier at styret er svært godt fornøyd med å kunne annonsere at man nå har rektor på plass. Fra før er det kjent at Renathe Greve er ansatt som administrasjonsleder og Marte Hansen som internatleder.

– Nina Iversen kjenner folkehøgskoleprosjektet bedre enn de fleste, ettersom hun har vært delaktig i prosjektet helt siden starten i 2016, og fått en stadig mer aktiv rolle i arbeidet med skoleplanene. Det har etter hvert blitt mer og mer tydelig at Nina er rett person for rektorjobben, og etter samtaler i senere tid er både vi og Nina veldig fornøyd med løsningen vi nå presenterer, sier Johansen, som viser til at Iversen allerede er involvert i arbeidet, som skolefaglig prosjektleder i 20 prosent stilling.

Nina Iversen er utdannet adjunkt og har de siste årene jobbet som kontaktlærer ved Mausund oppvekstsenter. Hun har også en fortid som selvstendig næringsdrivende. Hun er født og oppvokst på Mausund.