Nummer 3 av magasinet folkehøgskolen er ute

Da kan du gå sommeren i møte med en fyldig utgave av magasinet Folkehøgskolen - nummer 3 2022. Vi har vært på Svalbard og sett på byggingen av en helt ny og miljøvennlig folkehøgskole i Longyearbyen. Skolen har just avsluttet sitt tredje år på 78 grader nord. Steinar Bryn og Nansensenskolen har lang erfaring med dialog i områder med spenning. De har allerede vært mange år i Ukraina, og søker stadig forsoning og dialog. - Folkehøgskole gjorde meg til aktivist, sier japanske Momoko Nojo. Først fikk hun avsatt sjefen for Tokyo-OL, nå vil hun endre det japanke valgsystemet. Vi har også intervjuet Astrid Moen som sitter i NOU-utvalget som har folkehøgskolepå dagsorden - og hørt om status i arbeidet. Dette og mye mer i det 56 siders magasinet.

God sommer og god lesning!

Magasinet Folkehøgskolen nummer 3 2022