Les magasinet Folkehøgskolen nr 4

Da kan vi presentere nummer fire av magasinet Folkehøgskolen. Det er i år 100 år siden Fridtjof Nansen fikk Nobels fredspris for sitt flyktninge arbeid i Russland og Ukraina - Unn Irene Aasdalen fra Nansenskolen gir oss et innblikk. Vi har vært på Rektormøtet, Folkehøgskoleuka og på kjøkkenkurs på Voss. På Svalbard møtte vi kunstlærer Stian Bringsverd Oslen som brenner for det klassiske uttrykket. Sogndal og Rønningen folkehøgskoler stakk av med de to første Folkehøgskolenes bærekraftpris. Arild Mikkelsen skriver om populisme og folkelighet, mens vi i serien pedagogisk hverdag får et innblikk i kampkunst og aikido. Inge Eidsvåg presenterer Christopher Bruun, skolemester og skolebygger, i serien pedagogiske inspirasjonskilder. Dette og mye mer i det 56-siders magasinet.