Jonatan Rask blir rektor på Nordiska

Rektor ved Lofoten folkehøgskole er tilsatt som rektor ved Nordiska folkehøgskolan i Kungälv, 20 kilometer nord for Gøteborg. Han tar over 1. august etter fem år i lederstolen ved folkehøgskolen i Kabelvåg.

Rektor ved Nordiska folkehøgskolan i Kungälv, Karin Langeland, går av med pensjon til sommeren. Hun kom til skolen i 1995 som lærer, og har hatt ulike roller der. Hun var assisterende rektor fram til 2018 da hun tok over som leder. Karin Langeland ble den første danske rektoren ved Nordiska, siden den ble etablert i 1947. Nå vender hun hjem til Danmark og Jylland.

Rektor Karin Langeland blir pensjonist

Svenske Jonatan Rask (43) som er rektor ved Lofoten folkehøgskole på femte året er tilsatt som ny leder ved den nordiske institusjonen. Han tar over 1. august. Jonatan kommer fra Gøteborg og har utdanning innen psykologi og pedagogikk, og har tidligere ledet institusjoner for ungdom med spesielle behov. Jonatan var elev ved Lofoten folkehøgskole 2001-2002, og er en sann nordist. Han behersker både norsk og dansk flytende! Vi ønsker lykke til!

ØK