Da slipper vi magasinet Folkehøgskolen nr 1 2023

Tema for første utgave av magasinet Folkehøgskolen i 2023 er NOUen - en folkehøgskole for alle. Den belyses i flere innspill - så nå er det tid for å delta i høringsrunden. Vi har vært på rektormøtet i Trondheim, og vi peker på det nordiske samarbeidet. I portrettet møter du tidligere minister og nå leder i foreningen Norden i Sverige - Åsa Trostensson. Du presenteres for en nyutviklet sang-app ved OsloMet. - Friromsdebatten har gitt skolen en unik plattform for dialog, sier Benedicte Hambro og Jan Fadnes ved Arbeiderbevegelsens folkehøgskole. Og på Sogndal har Frida Isungset startet en egen bærekraftsgruppe. Du møter også en engasjert kjøkkensjef og surfer ved Lofoten folkehøgskole, svenske Nils Blom. Sett deg i godstolen med det 56-siders magasinet. God lesing!